Att marknadsföra heminredning kräver utrymme. Visst kan man jobba uteslutande på nätet. Men det kommer då inte att ha samma genomslagskraft som om man utvidgar sig till hela spektret. Möbler är en fysisk produkt. Människor kan tänka sig att spana in dem på nätet. Till en viss gräns. Sen vill man gärna kunna kolla på grejerna med både händer och ögon. Det betyder att man kanske måste skaffa ett showroom, även om man bara har webbshop. Hur ni som marknadsför möbler väljer att lösa den biten, är upp till er. Vi kan däremot tipsa om en smidig lösning. Den stavas lagerlokal. Det vill säga, du hyr en lagerlokal där du kan förvara sådant som du inte behöver för stunden. Corem har gott om lediga lagerlokaler i Halmstad. Det finns garanterat en som passar dig.
Inte bara plats för möbler
Till marknadsföringen av möbler hör också diverse trycksaker. Broschyrer tryckta på fint papper är till exempel väldigt praktiska att ha. Om man låter en duktig grafisk designer ta hand om framställandet så får man en proffsig produkt. Sen gäller det att låta tillverka dem i stor mängd. Då blir det billigare. Dessutom behöver man inte ta tag i nyproduktionen av fler på länge. Har man en lagerlokal till sitt förfogande så finns det plats där. Då kan man även ställa in alla kartongerna med färdiga broschyrer.
Ett annat trick som fungerar är reklamartiklar. Alltså att man trycker sitt företags logotyp och kontaktinformation på en sak. Det absolut vanligaste är nog pennorna. Alla människor behöver pennor. Man kan dessutom inte ha för många pennor. Försök hitta en lite ovanligare sådan. Kanske kostar den lite mer per styck, men det kan vara värt det. Om din reklamartikel sticker ut så har du mycket att hämta från den.
Det hyrda utrymmets förmåner
Att hyra en lagerlokal istället för att ställa sakerna hemma har sina fördelar:
• Lokalen har perfekt temperatur för alla slags prylar
• Lokalen är övervakad med kamera
• Man har tillgång till lokalen med egen nyckel
• Vaktbolag kollar utsidan av lokalen på nätterna